Auzi de multe ori această expresie în training. Fie că sunt cursuri de negocieri, abilități interpersonale, leadership, management de proiect, customer service sau orice altceva, pare că întotdeauna cunoștințele și abilitățile livrate se referă la o lume ideală.
Adevărul: ….sună la fel de bine și în practică, cu condiția să folosești ce ți se pare că sună bine în teorie. Și mai mult decât atât, să nu te oprești după prima încercare nereușită sau după primele rezultate neconvingatoare.
E normal sa nu iți iasă din prima ceva ce faci pentru prima oară sau faci diferit față de practica ta obișnuită. Nu spune nimeni ca e ușor sa lupți cu vechile obiceiuri, să înlocuiești comportamente fixate de-a lungul timpului cu altele noi. E mult mai ușor în schimb să rămâi în zona de confort și să dai vina pe circumstanțe: ”…la noi e altfel”.
Dar însuși faptul că iți sună bine în teorie este primul semnal că teoria te-a convins și că merită să faci și urmatorul pas – practica consistentă. Cursurile pentru adulți devin relevante abia în momentul în care se termină!
Am avut ocazia de-a lungul timpului sa mă întâlnesc cu foarte mulți cursanți care mi-au povestit despre dificultățile lor de a pune în practică tehnicile de lucru și abilitățile noi învățate în cursuri. Dar în același timp mi-au confirmat rezultatele pe care le-au obținut în timp folosind ce au pus in practică din ce au învățat în acele cursuri.
În mod logic, instruirea angajaților este pentru orice organizație un demers pragmatic: obținerea de rezultate mai bune din partea angajaților prin punerea în practică a cunoștințelor și abilităților dobândite în programele de instruire. Ori nicio organizație nu ar investi bani și resurse pentru a trimite oamenii în programe de training care sa nu corespundă realității (mai ales în perioadă de criză :-))
Cel putin teoretic….